Themabewertung:
  • 2 Bewertung(en) - 3.5 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hausmänner werden gewünscht und dann hinausgeworfen
#1
http://anonym.to/?http://www.dailymail.c...gPage=true

"Househusband backlash as high-flying wives ditch men they wanted to stay at home

It's the bitterest of ironies: thousands of men who've given up work to care for their children are being ditched by their high-flying wives - who wanted them to stay at home in the first place

At the time it seemed like a good idea. After all, Richard Dean told himself, he was earning less than his wife Louise, a high-flying marketing executive. And did it really matter who was at home to look after their children?
With that in mind, it was not such a difficult decision for him to give up his career as a manager in the manufacturing industry to look after their ten-month-old son, Jack.
He hoped it would bring them closer together as a family. In reality, it sounded the death knell for their marriage. "I sensed that Louise was becoming more detached and less interested in me sexually within a year of becoming a househusband," says Richard, 50. "She was always picking on me for silly little things she said I hadn't done, like the washing up or not tidying away the toys.
"It was as if she was losing all respect for me, just because I was the one at home, doing the domesworktic duties. Then, one day two years ago, she announced she was leaving me - and taking the children with her. She told me she was going to go and live with her mother 20 miles away. To say I was devastated does not do my feelings justice. It was as if the bottom had fallen out of my world."
For five years Richard, from Watford, Herts, had worked hard to become a perfect "mother" to their sons, Jack, who is now nine, and Edward, seven. But from the moment he gave up his job, Richard says Louise, 47, failed to see him as a "man".
The phenomenon of the househusband is an increasingly popular one. The number of men deciding to become househusbands has increased by a staggering 83per cent since 1993. According to recent figures from the Office for National Statistics, there are more than 200,000 fathers in the UK choosing to give up their careers and raise their children at home.
But are the couples who go down this domestic route sowing the seeds of marital disharmony? It seems that in many cases the rise of modern career women has had an unexpected - and disastrous - knock-on effect on many husbands who assume the traditionally 'female' role.
In short, having a man whose primary function is not as alpha male breadwinner, but domestic drudge just ain't sexy.
Divorce lawyer Vanessa Lloyd-Platt says that in her experience, the decision to allow the wife to be the main wage earner will have a detrimental effect on as many as half of these relationships, and that divorce statistics in these cases have risen by at least five per cent in the past two years.
"My warning would be to think long and hard about letting the man stay at home,' she says. 'I know it is very trendy for the wife to be the breadwinner, but in my professional experience this decision will strain the marriage. It may be fun at first to say 'I have a househusband', but the wife will quickly begin to resent the fact the man is not pulling his weight financially.
"She will think: 'You're not supporting me' - within all of us I think there is still a very deep-seated belief that men should be the protectors. A gradual lack of respect begins to eat into the relationship, and it puts men in a very vulnerable position.
"The role these men are performing at home is, of course, very valuable, but women can find it very hard to recognise and respect a man who is doing it."
It's a marital timebomb which exploded under Richard Dean's relationship with little warning, yet he and his wife embarked on their "househusband" experiment with high hopes.
Richard says: "Our elder son was just a baby and I was intrigued by the thought of spending all day, every day, with him. It didn't offend my masculinity at all - we'd also just moved into a bigger house and there was a lot of renovation work to be done, so when the baby was asleep I would don my hard hat and do some building work.
"I know my grandfather and my father could never have been househusbands, but I didn't see why there should be a social stigma in this day and age."
Balance quickly shifted
But Richard says the balance in their relationship quickly shifted.
"I was happy to do all the cooking, cleaning, shopping and washing, but I began to feel that Louise was taking me for granted," he says. "She'd come home exhausted after a ten-hour day, and I'd be desperate to chat, to have some adult conversation, but she'd say she was too tired."
He says he poured his heart and soul into being a good "mother", more so after their second son was born two years later. 'I made sure I structured my days with the children - I took them swimming, we went to the park and I did lots of activities with them, like reading and crafts. I lived and breathed those children, but not once did I regret the decision to put my career on hold.
"Yes, it's hard not making your own money, but I was doing the essential job of bringing up our children."
But then the hammer blow fell, and Louise walked out, taking the boys with her.
"I begged her not to go, but I think she had simply decided she could find someone more dynamic than me," he says sadly. "Suddenly, the children I'd cared for since they were babies were being taken away.
"It's all very well to be a househusband, but she had come to look down on me, to think of me as not very masculine, and not hard-working. It was as if all the things I did around the house didn't count - that was nothing compared to how hard she had to work in her mind, which was so unfair.
"And the great irony was that we'd decided together that I should stay at home with the children."
While the pain of the separation was humiliating enough, worse was to follow when Richard attempted to establish proper contact with his children.
For two years he fought through the family courts, desperately trying to gain full access to Jack and Edward. And at the same time, he was forced to find to meet maintenance payments. Having effectively quit his career five years earlier, he had to start at the bottom all over again.
"I was left out in the cold," he says. "It left me in an impossible situation, because I'd been out of the workplace for five years, caring for my children, and yet now I was expected to get straight back to work and start paying her some maintenance."
The moment Richard's wife said she was leaving him and taking the children, she changed her working hours from full to part-time so she could spend more time with the boys, while her mother helped with the rest of the childcare.
"It was very cleverly done," he says. "I've had to take a series of menial part-time jobs just to keep me going financially, and on top of all that I've had two years of solicitor's bills in taking my wife to court to get better access to the children, which has cost me at least £12,000.

Stress

Richard is still desperately fighting for better access to the two children he did so much to raise, but now sees only every other weekend. 'It's no wonder I am suffering from stress, and have gone from living in the lovely home we owned to a two-bedroom flat in a much rougher area of town.
Vanessa Lloyd-Platt says there is a huge problem built into the legal system at a time when more and more fathers are becoming primary carers for their children.
"There has been a massive turnaround in roles within a marriage, but there is still a very strong belief in the legal system that allowing the father to have residency of the children is somehow against the natural order of things, and many judges still believe the children will be better off with their mother."
(...)"


Es ist selten, dass das in einem Medienbeitrag besprochen wird. Auf Deutsch in Kürze: Frau will Hausmann, er macht das und sorgt für Kinder und Haushalt, Frau kommt damit nicht klar und schätzt das nicht, Frau wirft ihn hinaus, Frau nimmt Kinder mit und Mann steht vor den Ruinen: Beruflich, familiär, menschlich.

Nebenbei wird das höhnische Gesabbere widerlegt, das man so oft als Antwort zu hören bekommt wenn man die Tatsache benennt, dass man als Vater keine Chance hat, nach einer Trennung die Kinder zu behalten: "Würden die Väter vor der Trennung hauptsächlich für die Kinder da sein, dann hätten sie bei der Trennung auch dieselben Chancen, die Kinder zu behalten". Eine miese Lüge, billige Rabulistik die nur dazu dient, einen einkalt durchgesetzten weiblichen Machtanspruch auf Kinder unter allen Umständen zu zementieren.

Auf der Werbeleiste links zufällig entlarvende Werbung für eine Partnervermittlung: "Date rich men" und "Find Ukraine beauty".
Zitieren
#2
Höhnische Vorwürfe werden "widerlegt" und nicht "wieder gelegt". Cool

Ansonsten Danke für das Heben dieser Perle des Journalismus. ;-)
Zitieren
#3
Die Kommentare sind auch recht gut. Gewisse Damen:

"When women work they also come home to do most of the housework. When men do not work, they still do not do most of the housework."


"Men are now finding out how women have been treated for centuries. And they don't like it. I wonder why?"

Und Männer:

"So if a woman 'sacrifices' her career she's entitled to compensation, alimony, children, home and child support.

If a man 'sacrifices' his, he's entitled to less than nothing. He loses his children and home and is expected to PAY the alimony and childcare with no consideration for the fact that he's stepped off the career ladder to devote himself to his kids. If women get "compensation" for sacrificing a career, why the hell shouldn't men?

The response of some of the women on this thread is further evidence that men are a lot better off single.
"



"How predictable that most women's response here is malign satisfaction at this injustice and the misery these men must be experiencing. It's nonsense to claim that this is some kind of payback - women have NEVER, in the whole of history, had to contend with being divorced, losing their children AND having to pay child support and alimony. And those women who say 'this happened to me' seem to be totally oblivious to the fact that the crucial difference is that they got to keep their children while these men have them taken from them after years as their primary carer. The law is vicious towards men in this respect - but not half as vicious as some of the women on this thread.

What happened to women's supposed greater capacity for empathy - or is that reserved only for other women and some of the fluffier and more charistmatic animals?
"
Zitieren
#4
(16-12-2009, 16:07)p schrieb: What happened to women's supposed greater capacity for empathy - or is that reserved only for other women and some of the fluffier and more charistmatic animals?[/i]"


In der Paartherapie:"Herr... Sie werden es Ihrer Frau nicht recht machen können. Das ist nicht vorgesehen!"
Zitieren
#5
wer sich zum clown macht hat verloren
Live or Die...Make Your Choice
Zitieren
#6
Lila Pudel oder Clowns sind das nicht. Lila Pudel sind die männlichen Steigbügelhalter und Helfer feministischer Verirrungen.

Das sind einfach Männer, die auf Wunsch oder im Konsens mit ihren Frauen die Kinder statt den Beruf an die erste Stelle gesetzt haben. An diesem Verhalten ist nichts auszusetzen. Wieso soll eigentlich die gesamte Bandbreite der Lebensentwürfe Frauen zur Verfügung stehen, aber Männern nicht? Frauen können zum Beispiel jederzeit den Kindernotausgang nehmen, warum sollen jedoch Männer nur Männer sein, wenn sie im Leben auf einen Beruf setzen, andernfalls wären es Weicheier?

Mein eigener Weg verläuft auch abseits gesellschaftlicher Konventionen, ich habe mich nie danach gerichtet, was von mir erwartet wird oder was irgendjemand als männlich definiert. Im Zweifelsfall habe ich mit einem "ihr könnt mich mal" mein Ding durchgezogen. Männlich oder nicht? Mir doch egal. Das sind doch bloss dumme Tricks, um etwas von mir zu bekommen oder um mich einzugrenzen.

Mir widerstrebt es, wieder einmal den Männern selber die Schuld für Scheitern zuzuschieben. Das tut alle Welt und vor allem das Rechtswesen bereits intensiv und ausgiebig. Das sind aber keine Drückeberger vor dem Beruf. Die Probleme entstanden durch
  • gebrochene Versprechen und gnadenlos egozentrisches Verhalten ihrer Frauen
  • ein sexistisches, katastrophal arbeitendes Rechtswesen
  • eine Gesellschaft, die ebenso sexistisch ist und teilweise über solche Fälle sogar höhnt, statt sie zu ächten.
Zitieren
#7
(17-12-2009, 19:19)p schrieb: Mir widerstrebt es, wieder einmal den Männern selber die Schuld für Scheitern zuzuschieben.
Ein ganz entschiedenes NEIN! von mir. Auch ein Seehofer hätte wissen können, wie ein uneheliches Kind zu vermeiden ist.

(17-12-2009, 19:19)p schrieb: Das tut alle Welt und vor allem das Rechtswesen bereits intensiv und ausgiebig.
Mann ist immer noch selbst für sich verantwortlich! Dazu tragen wie hier auch bei.

Wer die Lümmeltüte nicht überstülpt und sich auf das Gefasel der Frau verläßt ist ein Dummkopf!

Das deutsche (Familien)Rechtswesen existiert aus einer anderen, heute nicht mehr zu verstehenden Zeit.

Der Mann, der heute noch einer Frau die Türe aufhält, weil er meint, er sei immer noch der Jäger und Sammler, wird sich irgendwann mal mit dem deutschen Familienrecht auseinanderfriemeln müssen.

Dieses, unseren jungen Männern heute zu verklickern, sind wir da!

Familie und Kinder ja!

Deutsches Familienunrecht, NEIN!
Zitieren
#8
(17-12-2009, 21:06)blue schrieb: Wer die Lümmeltüte nicht überstülpt und sich auf das Gefasel der Frau verläßt ist ein Dummkopf!

Das waren aber doch verheiratete Männer und die Kinder waren von beiden gewünscht. Man kann diesen Männern auch nicht vorwerfen, dass sie vorher keine Väterforen durchgegangen sind, Gesetzestexte gewälzt haben, Gerichtsurteile analysiert, so dass ihnen alle Konsequenzen einer Vaterschaft so bewusst geworden sind, dass sie sich verweigert hätten.

Andernfalls wären wir alle Clowns, Weicheier, lila Pudel, denn wir alle sind gewaltig reingefallen mit unserer Vaterschaft. Sind wir alle selber schuld, weil wir Kinder gezeugt haben? Ich weigere mich, mir diese Schuld und Verantwortung aufzuladen.
Zitieren
#9
Hausmann? Tja, so einen Job such ich auch noch. Leider finde ich aber keine Frau, die mir das Zuhausebleiben finanziert. Damit dürfte es mir nicht anders ergehen als den meisten Männern, die nichts gegen eine Hausmanntätigkeit hätten. Fast keine Frau ist willens einen Mann zu finanzieren.
Dabei hätte das Modell des Hausmanns durchaus seine Reize: Keine Verantwortung für´s Ranschleppen der Familienkohle, relativ freie Zeiteinteilung, und natürlich fette Ansprüche.
Wer eine, möglichst gut aussehende, Frau kennt, der ich die schwere Last von Haushalt und Kind als Hausmann abnehmen kann, der möge sich bitte bei mir melden. ;-)
Zitieren
#10
(19-12-2009, 22:39)Pussy Galore schrieb: Aber mal Hand aufs Herz: welcher Mann will schon gerne nur für die Kinder da sein und seinen Job/Karriere zurückstellen? Wie sähe das doch denn aus? Genau: eierlos, duckmäuserisch, speichelleckend...

Die wenigsten Menschen, Frauen wie Männer, machen Karriere.
Männer werden sowieso je nach Situation mit allen möglichen negativen Attributen belegt (Trennungsväter sind z.B. Drückeberger), da könnten sie eigentlich verstärkt das tun, was wirklich stark ist: Sich einen feuchten Dreck um die schwachsinnigen Ansichten einer Gesellschaft scheren, die sie nur ausnutzt. Sondern genau das machen, was sie für richtig halten und wofür sie motiviert sind. Erzieher zu Hause, Erzieher im Kindergarten, Callboy, Hochstapler, Manager, Asphaltbauer, Wüstenrallyes fahren - ich bewundere den menschlichen Geist, wo immer ich ihn antreffe. So wie mich bei Dummheit schaudert, wo immer sie sich zeigt.

Die Blinden, die anderen einreden wollen, was ehrenvoll sei und was nicht, spielen auf derselben Tastatur. Das Konzept der Ehre ist genau wie die Rollenzuweisungen ein Trick, um Menschen so in eine Gesellschaft einzupassen, um sie auszunutzen und ihnen durch Selbstzensur die Freiheit zu nehmen. Toller Trick, ein sozialer Riegel zu vielen Türen. Eine typische Gegenreaktion ist Bigotterie: Nach vorne den Konventionen entsprechen, nach hinten ganz anders sein.
Zitieren
#11
(19-12-2009, 22:39)Pussy Galore schrieb: Aber mal Hand aufs Herz: welcher Mann will schon gerne nur für die Kinder da sein und seinen Job/Karriere zurückstellen? Wie sähe das doch denn aus? Genau: eierlos, duckmäuserisch, speichelleckend...

Ich hab tatsächlich meinen relativ gut bezahlten Job nach über 10 Jahren gekündigt, weil ich keinen Bock mehr hatte nur der Ernährer zu sein, der dem Kind dann abends mal das Gute-Nacht-Küßchen gibt.
Die Karriere überlasse ich liebend gerne anderen, gerne auch Frauen. Sollen die sich doch dem immer weiter steigenden Druck im Job aussetzen, den dauernden Minusrunden beim Lohn, der Arbeitsverdichtung, den Überstunden, der Wochenendarbeit, der Überwachung, dem Berufsverkehr. Ich pfeif auf diese Loser-Rolle, wenn ich die weibliche Wahlfreiheit hätte, einen Versorger zu haben, der mit seinem Einsatz dafür sorgt, daß die Miete, das Auto, der Urlaub und das Essen bezahlt wird, während ich bei relativ freier Zeiteinteilung die Kinder versorgen, und nebenbei noch kräftig Ansprüche sammeln würde.
Zitieren
#12
(19-12-2009, 23:31)Pussy Galore schrieb: Du sagst es so einfach: "Macht doch wonach euch ist." Aber die Konventionen sind unglaublich stark. Und vergiss nicht dass die meisten Menschen in einem sozialen Umfeld leben. Und da auszubrechen erfordert einen Hang zum Individualisten. Die meisten sind aber nunmal Konformisten. Ist halt einfach bequemer...

Das will ich keinesfalls bestreiten, da hast du meine volle Zustimmung. Aber merkst du, wie die Logik kollidiert? Wer sein Leben gegen Konventionen lebt, ist stark und individualistisch. Wer bestimmte Rollen einnimmt, die gegen Konventionen gehen, ist eierlos, duckmäuserisch, speichelleckend. Double bind messages, so wie sie Männern dauernd begegnen bzw. gegen sie angewandt werden! Der Artikel oben über Trennungsväter, die im Konsens mit ihren Partnerinnen bei den Kindern waren ist ein glasklarer Fall so eines Tricks.

Der Weg richtung Erkenntnis und Freiheit (nach eigener Definition, nicht nach der einer Ministerin, einer Religion, Zigarettenwerbung oder des Feminats) kann niemals verkehrt sein.
Zitieren


Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste